DESA UBUNTU
PERSINGGAHAN SUMBER INSPIRASI TERBUKA ANDA


Sebab-sebab gue x update blog...

Kepada sesape yang terasa dengan aku tulis ini mintak maaf banyak2 la tp aku tau orng yg aku tujukan ni xkan bukak blog aku.wakaka

kepada semua kawan2 serta rakan taulan.juga kepada pelawat blog ini.
sudah berkurun lamanya aku x update blog ni.
aku pon x tau kenapa.selalu jugak aku buka blog ni takut2 la ade komen2 baru ke.
tp ape pon xde.

erm sebab utama aku x update blog ni adalah kerana masalah internet.
ade yg tau aku aku dah berpindah tempat lain.so nk dapatkan internet dengan kelajuan yang tinggi amat susah sekali.lagi2 apabila nk mencari sesuatu yang baru berkaitan dengan dunia linux ini.kadang2 rasa bosan jugak buat benda yang sama kt tempat baru ni.nama jer tmpt baru tapi dah berabad lamanya tempat ini bertapak.nama aje megah tp semua sampah.perkhidmatan semua hampeh.tp kalo bab2 nk mintak duit laju aje semua...

ditambah pulak kt sini kerenah birokrasi x abis2.nak mintak sambungan internet pon x dapat.asyik2 alasan yang sama aja dia bagi.kt sini pon aku ssh nk cari yang kengkawan yg main lam linux ni.sebab tu la keadaan makin menyempitkan lagi otak aku yang berwarna warni ni.ramai budak jenis kepala ikut orang atasan aje.bajet nak jadi ahli koperat la ngan jawatan yg tinggi.sikit2 cakap pasal protokol.memnyirap aku d buatnya.ramai yang eksyen jer lebey tp haprak.atau dengan kata lain seperti tali barut pihak atasan....

alahai dunia2.kenapa la dah elok aku kt tempat tinggi nak pulak aku terjun kt tempat cam sampah ni.mungkin ni la orng ckp kesenangan tidak akan kekal sampai bila2.baru aku tau yg perkataan tu sedikit sebanyak terkena kt aku.hehe.tp xpe.nak wat cmne kn.bukan aku sorang jer rasa cmni kn.betul x kawan2.tp tu la.sebab kekangan tersebut aku x dapat nk aktif lam dunia blog ni.

kepada sesape yang nk berkongsi idea ker pape sal linux mahupon pasal sumber terbuka ni leh la share kt sini sebab gue dah buntu memikirkan pasal ubuntu dah kehidupan gue yg semakin membuntu sekarang ni.hehe.

apa pon kawan2 layan jela sebab aku pon rase aku dah buntu.haha

0 comments: